Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Tur att jag inte har månadspeng

Av Annelie Finnebäck - 14 juni 2010 23:17

  

Kaspelix-Maria hade laddat med kaffe i termosar


Det här blogginlägget påbörjade jag i söndags kväll och hade från början en annan rubrik. Men när jag bloggade så kom något emellan och därav bytet av rubrik. Kommer snart till något :-).


I lördags åkte vi till Avesta på Svensk vinnarutställning. Himlen öppnade sig efter att vi passerat Lindesberg och regnet vräkte ner. Först när vi fått upp tältet på utställningsplatsen i Avesta så avtog regnet lite men det var blåsigt, kallt och dålig mat. Ja, jag är gnällig men min mage förstod inte ens att den fått mat så smaklös var hamburgaren. Hamburgare med dressing, senat och ketchup är ingen hamburgare. Dåligt väder klarar jag av men svindyra priser för smaklös mat har jag svårare för. Här ovan ser ni en bild på vårt utställningstält som jag kan rekommendera. Det är snyggt och oerhört smidigt att sätta upp. Min utställningsbur som är vagn, bur och trimbord allt i ett är också väldigt smidigt. Bara att fälla ihop och packa in i bilen.


Det var ungefär när jag avslutat bloggtexten om dålig mat som jag såg att datorn gått över till batteridrift. Hmm… inte något bra tecken. TV:n som varit på var avstängd…hmm…säg inte att det blivit strömavbrott. Det var förmodligen för att jag var elak om maten, men det står jag för. Så släck ner hela huset och hela gatan, jag ändrar inte åsikt :-).


Efter ca 15 minuters strömavbrott smsade jag min husdoktor och fick tillbaka en fråga om jag kollat om det lyser hos någon av grannarna. Innan jag hann kolla det så såg jag att trimhusets ytterbelysning lyste. Här börjar jag bli irriterad. Efter att ha spårat med valparna idag och sen trimmat Virus och Doxa på eftermiddagen så ville jag bara varva ner framför TV:n. Nu blev det mer varva upp :-). Efter guidning per telefon lyckades jag klura ut vilken säkring som var trasig och som behövde bytas. Tänka sig att jag som brukar ha lager av schampoflaskor, tvättmedel, sköljmedel, toalettpapper, tandkräm, diskmedel mm, bara hade EN säkring på lager. Nu är inte livet alltid enkelt utan det var givetvis två säkringar som var trasiga. Så det var bara vackert att åka och shoppa fler säkringar. Tur att jag inte har månadspeng med bötessystem för då kan jag lova att det hade inte varit många kronor kvar :-).


Igår, bortsett från guidningen/utbildning i ellära :-) så var mobilens ljudsignal avstängd. Det är skönt att stänga ute världen ibland och bara få ägna sig åt hundarna utan att få tankarna på annat håll. Trolla, Signe och Vilja gillade att spåra. De fick gå ett kort enkelt spår för att prova på och det var inga problem för dem att fatta poängen.


Ikväll blev det putsning av Tage inför 3-dagars utställningen i Jönköping och det absolut sista blir på torsdag. Det blir ingen övernattning för oss så ni som vill ta över vårt hotellrum kan ta kontakt med Kaspelix-Maria.


Kram alla vänner!

 
 
Yvonne "Kronan"

Yvonne "Kronan"

15 juni 2010 19:45

Tur att jag inte tog hamburgaren, då hade min blogg varit ännu gnälligare än var den var.
Kramiz

http://www.yvonnekronstrand.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards