Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Annelie Finnebäck - 6 juni 2010 18:42


Från gårdagens grillkväll med Kaspelix-Maria som kock


Idag har jag umgåtts med trevliga utställningskollegor i strålande sol i Norrköping och bra stämning runt ringen!


På vägen hem såg vi flera flaggstångar med flaggan i topp och kom på att det är Sveriges nationaldag idag. Det i sin tur påminde mig om ett nytt projekt för mig…att fixa till min egen flaggstång. Jag har en flaggstång i min trädgård med ett snöre och det krävs två för att kunna hissa flaggan. Det är så fint med vajande flaggor i topp när det är strålande sol. Så jag får helt enkelt bjuda in några vänner som kan hjälpa mig att lyfta omkull flaggstången så nya snören kan fixas till.


Ytterligare ett projekt är att skaffa en fast Internetuppkoppling som är trådlös. Jag ska ha kvar mitt mobila Internet som är bra när man är på resande fot. Men det är inte lika bra här hemma längre. Är ofta utan täckning och ladda upp hemsidor tar betydligt längre tid än nödvändigt. Internet är som med bilar och datorer i övrigt, det måste fungera felfritt!


Velvet Dandy’s visade framfötterna rejält i helgen! Deras schnauzer ps MultiCH. Velvet Dandy’s Sigrid Storråda BIS-2 och deras Affenpinscher Velvet Dandy’s Austin BIS-4 på SSPKs utställning i Norrköping, flera fina resultat från dagen med bland annat BIS-1 uppfödargrupp kommer snart på deras hemsida. Söndagen avslutade Velvet Dandy’s med att bli BEST IN SHOW-2 på SKKs utställning i Norrköping med Affenpinschern Pizzirico v. Tani Kazari ”Rico” som delägs med Kennel Orlock!!!


Kram alla vänner!



En leksak med hem till valparna  

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards