Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Annelie Finnebäck - 3 juni 2010 20:59


Tage fotad av Kaspelix-Joline (SE UCH Kaspelix Kompis Tage)  


Ja, någon form av minnesförlust eller försvagat minne led jag av förra veckan :-). Trodde det höll i sig även den här veckan när jag igår letade efter ett par skor här hemma utan att lyckas. Mitt hus är inte riktigt lika stort som Haga slott så det borde vara lätt att hitta dem men icke. I morse tog jag ut datorn och satt på altanen och tittade på valparna som lekte med de andra hundarna och såg inte bara dem utan även… mina skor i trädgården. Vad är störst chans? 1) att valpar stjäl skor och inte tuggar sönder dessa eller 2) att vinna på Triss. Jag trodde tidigare det sistnämnda men just idag hade jag tur. Fast det kanske var otur egentligen för det kanske innebär att om jag köper en trisslott så vinner jag inget på den :-).


Jag har läst att minnet blir sämre när man fyllt 35 år och sen går det utför. Vet inte om det stämmer men det får tiden utvisa.


En idrottspsykolog sa på en föreläsning för några år sedan när en deltagare berättade om att hon började glömma saker och var lite vimsig ibland vilket oroade henne. Psykologen sa att det var ingen fara så länge man själv upptäcker att det blivit fel och så gav han ett exempel, det är ok att snyta sig i ett salladsblad bara man själv upptäcker att det blev fel. Faran är när man inte reagerar.


Så se upp alla ni som har mycket omkring er när ni är snuviga och har salladsblad i er närhet :-). En sak är säker, när det blir för mycket i hjärnan så beror det inte på energitjuvar. Sorry, ni får ingen plats vare sig i hjärnan eller i gemenskapen.

Ni som råkar ut för energitjuvar tänk på den gemenskap som finns på Facebook och runt ringarna.


Det gör mer nytta för själen och kroppen att skratta av glädje än av skadeglädje.


Kram alla vänner!


Ps. Missade att skriva sist att Kissmeth's valpar är tingade.

Av Annelie Finnebäck - 3 juni 2010 00:10


Jordgubbar är förknippat med sommar för mig.     


Det har varit intensiva dagar men soliga sådana sen sist. I söndags var vi på utställning i Österbybruk. Hmm…ja, vad ska jag säga…jag börjar skratta nu när jag tänker på vår söndagsmorgon innan utställningen. Jag kommer att låta Kaspelix-Maria blogga om den morgonen men kan säga att vi nu har en egen historia att berätta på tal om omröstningen i min blogg vad gäller svaret ”ja, annat”, ha ha ha. Ber om ursäkt för att jag bara säger A men inte B.


   Tage och Emmy är stolta föräldrar till en kull hos Kennel Kissmeth's


I måndags var jag hemma hos Marie-Louise, kennel Kissmeth’s i Stockholm och tittade på Tage och Emmys valpar. Hur fina och trevliga som helst! Jag gillar att följa andras valpar och är nu glad att kunna följa Tages kull hos Marie-Louise.



Tack Marie-Louise för god mat och god efterrätt....mmmm....sååååå gott!


Jag saknade min gamla mobil på ditresan. Det var inte helt lätt att följa kartan i min Iphone. Nu ska det införskaffas en GPS så sparar jag lite tid :-) och behöver inte åka fram och tillbaka på Huddingevägen. Mitt lokalsinne är urdåligt och jag är inte mycket bättre på att läsa kartor. Jag behöver en robotröst som säger höger eller vänster och ”you have reachead your destination”. Väl framme hos Marie-Louise så fick jag ägna några minuter åt att hitta en parkeringsplats. Det är inte riktigt vi vana vid som är från ”landet”. Hittade en lucka och gjorde en fickparkering som jag själv blev lite mallig över. När jag tog körkort så gick jag på en trafikskola i Karlskoga och den trafikläraren sa att vi inte behövde lära oss att fickparkera för det skulle vi ändå aldrig göra. Nu blev det så att jag flyttade utanför kommungränsen till en större kommun och med större kommuner så verkar det bli automatiskt färre parkeringsplatser och man blir tvungen att – fickparkera.


I tisdags var det en av tikarnas tur att få flytta hem till förväntningsfulla valpköpare. Resten av dagen gick i trimningens tecken hemma hos Kaspelix-Maria i Karlskoga. Det är skönt att ha dvärgschnauzer, perfekt storlek och temperament för att ha med överallt. Mina valpar hittade svart/silver valpar att busa med och sen låg alla i en hög runt Tage och sov. Ja, innan trimningen hann jag med massage hos Patricia Brunoson, Kroppsverksta’n. Sen blev det trimning och putsning av hundar inför helgens utställning.


Kändes ganska skönt med massage innan trimning. Jagkommer att skämma bort kroppen några veckor framöver med massage. Det kanske inte är att skämma bort utan att ta hand om sin kropp.


Eftersom vi trimmade igår hemma hos Kaspelix-Maria så bestämde vi oss för att trimma hemma hos mig ikväll :-).


Kram alla!



Underbara Marie-Louise fick blommor av mig och Tage

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards