Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Grannfejden

Av Annelie Finnebäck - 30 maj 2010 11:15

  


Flera har valt ”Ja, annat” i min omröstning. Det väcker väl mer än bara min nyfikenhet :-). Jag hoppas jag får någon historia berättad för mig.


Igår beskådade mina grannar valparna och gav omdömen som ”åhh, vad söta de är”, ”de ser ut att ha så roligt tillsammans”. Det är trevligt med trevliga grannar eller hur? Jag har bott på ställen med grannar som lämnat mycket övrigt att önska. En granne vars beteende så här i efterhand kan ses bero på att människan i grund och botten var ensam, hade alldeles för mycket fritid, var bitter och avundsjuk på alla som hade en tendens till ett liv. Grannen hade fullständig koll på alla grannar, vilka de umgicks med vilka som ägde vilka bilar, vilken tid grannarna drog upp rullgardinen med mera. Ja, det återfanns mycket som inte var sunt hos den grannen kan jag lova. Grannen gnällde på allt och alla om precis allt. Det som knyter pedistalmänniskor är att de saknar insikt och är inte medvetna om att de stör sina grannar genom att exempelvis spela musik på vardagsnätterna :-). Fullt normalt att förstå för normala människor men inte för den här grannen. Jag förstår att det inte är svårt att hitta deltagare till programmet Grannfejden på TV3 :-). Själv är jag sån som knappt vet vilka bilar grannarna har och än mindre hur grannarna ser ut. 


Det är en frihet att bo i hus även att det kräver sin tid. Mina måsten bestämmer jag själv och nu planerar jag trädgårdsaktiviteter som ska genomföras under sommaren. Ena hörnet av min trädgård ska förvandlas till gräsmatta med växter som skapar olika ”rum”. Jag skulle så gärna vilja ha en damm med guldfiskar i…men risken är att mina dvärgar springer i vattnet för att bada eller dricka vatten och sen drar en repa under altanen där det är sand och så in… hmmm… får nog skippa dammen.


Hoppas ni har haft en bra helg!

 
 
Susanne

Susanne

31 maj 2010 13:45

Åh, jag har en sådan granne som du beskriver, det är riktigt jobbigt. En äldre dam som bara sopar och rensar i rabatterna. Klagar på att jag inte är lika skötsam. Igår blev jag ombedd att klippa bort mina utblommade maskrosor på gräsmattan, för fröna blåste in på hennes sida! Jag struntar i det, hon kan få sköta min gräsmatta också. Men hon hör illa (tack och lov) och klagar aldrig på mina hundar! Och så har jag andra, supertrevliga grannar.

http://checkpoint.bloggplatsen.se

 
Yvonne "Kronan"

Yvonne "Kronan"

2 juni 2010 22:22

Vet du, jag har världens bästa grannar, på hela gatan. När jag börjar fundera på att flytta tänker jag på dom och bestämmer mig snabbt för att stanna. Tur ska man ju ha ibland.
Kramis

http://www.yvonnekronstrand.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards