Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

Var har du din identitet?

Av Annelie Finnebäck - 29 maj 2010 10:04

  


Ni har väl inte missat min nya omröstning här i bloggen till höger? På ett par timmar har jag fått fadäser återgivit från mina vänner som de varit med om :-). Återigen, den som aldrig gör något, gör heller inga fel :-). Så när man är aktiv och har mycket omkring sig som många av oss har så är det inte konstigt om något missas.


Jag har funderat och du som inte är intresserad av mina tankar och åsikter kan sluta och läsa här . Jag har funderat på människors beteenden och landat i att fundera över det här med identitet. Enligt Wikipedia definieras identitet så här:

 

”Människans identitet är det som definierar den unika människan. Den kan vara självdefinierad (hur jag upplever mig själv, vem jag är och inte är) eller definierad av andra”.


Hur definierar du dig själv? En del människor verkar bara ha en identitet i hunderiet vilket kan var orsak till att man tar sig själv på alldeles för stort allvar. Min hunduppfödning är min hobby men eftersom det är levande varelser och ljuvliga sådana så blir det naturligtvis en livsstil men inte en identitet för mig. I mitt liv har jag min identitet utanför hunderiet. För mig är hela hunderiet avkoppling, något som ska vara roligt. Ja, även när valparna vaknar 5 på morgonen :-) eller att man står och trimmar hundar halva natten. Kraven från andra och från mig själv sker utanför hunderiet i en annan värld. Den världen är otroligt rolig, givande, krävande, utvecklande och det gör att jag uppskattar min hobby med hunderiet helhjärtat. Även hunduppfödning är otroligt givande men fortfarande en hobby. När man har ena benet i en annan värld ger det perspektiv och distans till det som händer och sker i hundvärlden.


Nu är det lekdags med valparna. Jag har skrivit det tidigare och skriver det igen, de är så mysiga! Nu har den blå tikvalpen börjat med att hon ska inte springa med de andra ut på morgonen. Nej, hon ligger kvar på filten och viftar på svansen och så ska vi gosa några minuter, så mysigt!


Några av oss hörs säkert på Facebook senare idag.


Njut av er lördag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards