Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Hur smart är man ibland?

Av Annelie Finnebäck - 23 maj 2010 20:44

  


Hur smart är man ibland? Jag påminner alltid mina vänner att de ska SMS:a mig resultaten när jag inte är med på utställning. Det gjorde de igår men jag var osmart och målade utan handskar och hade mobilen i fickan och fick vackert och nyfiket vänta några timmar innan jag kunde ta del av resultaten :-). Mitt nya TV-skåp är färdigmålet och imorgon ska jag montera nya ben på det. Inte för att jag vet hur jag ska få in det från garaget, men man är inte stenbock för inte :-).


Idag blev det en sväng till Bauhaus och Ikea. På Ikea inhandlade jag en tunnel på barnavdelningen till valparna som de älskar. Den kan jag rekommendera, det som är barnsäkert måste vara valpsäkert, så tänker i alla fall jag. Till mig själv så köpte jag ett påslakan i färgen beige. En person har nämligen en synpunkt på färgen beige, att beige inte är en färg :-) och när nu någon inte var med och shoppade så passade jag på, he he.


I helgen har jag i alla fall laddat batterierna så nu är de påfyllda för att räcka över hela sommaren. Jag kommer att klara att välja glädje utan problem och därmed lägga tiden på positiva saker där den hör hemma, som vänner, hundar, valpar, utställning…


Grattis till Kaspelix-Joline som vann Juniorhandling idag på SSPKs utställning i Hässleholm med Tage! Du är så duktig Joline! Du har fått mycket beröm för att du trimmat din Qrusa så fint!


Hörs snart igen!

 
 
Susanne Andersson

Susanne Andersson

25 maj 2010 21:03

Halloj! Jag följde ditt tips om att köpa valpleksaker på IKEA. Det blev ett dyrt råd!! Ja, när man väl kommer in på IKEA så har dom ju så mycket annat - också! Fick också med ett par lakan, några burkar och..... ja du vet hur det blir. Dyrt blev det, men valparna blev glada över sina nya leksaker. Det var ju huvudsaken.

http://www.kennelcheckpoint.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards