Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Annelie Finnebäck - 15 maj 2010 11:04


Nej, den är min. Nej, jag såg den först. Fullt bus i trädgården :-)


Det finns ett talesätt ”från barn och dårar får man höra sanningen”. För många år sedan när vi var på utställning skulle jag följa med ett barn till en av mina vänner och köpa glass. Barnet blir ståendes och tittar utmed en utställningsring, pekar och säger högt till mig, Annelie, titta vilka stora råttor. Öhh…nu ska vi nog skynda oss för din mamma väntar på dig så hon inte blir orolig, svarar jag och hoppades att ingen hört. Ibland är det svettigt att umgås med barn :-). De är spontana och charmiga men om en vuxen hade sagt samma sak så tror jag inte att det upplevts som charmigt :-). När barn växer upp, dock inte alla, så lär de sig att vissa saker inte lämpar sig att säga högt. För de vuxna som inte lärt sig, funderar jag på om det är ett sätt att närma sig, en form av kontaktskapande.


Igår var jag, hundarna och valparna hos Kaspelix-Maria i Karlskoga. Vi hade trimdag och hundbadning, jättetrevligt! Väl hemma skulle jag titta på solsidan. Jag kan säga att det är bra med TV i sovrummet men det är inte ofta man ser slutet på programmen längre :-).


Ikväll blir det grillkväll hos Kaspelix-Maria och då får hela gänget följa med. Först ska jag hämta upp Kaspelix-Joel och så ska vi till Skogskyrkogården och tända ljus i minneslunden. Jag sliter med att hitta funktionärer till MH om en vecka och det ser inte ljust ut. Nu skymtar solen så nu blir det långpromenad.


Ha en bra lördagskväll alla!


Ps. Omröstningen hittar ni till höger.

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards