Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Annelie Finnebäck - 7 maj 2010 19:38


Tages championatschampagne

  

När jag klev ut ur utställningsringen i söndags med Tage som blivit champion och bästa hane så blev jag påmind om den sedvanliga traditionen – att bjuda på champagne när ens hund blivit champion. Jag har haft tankarna på annat håll i veckan, veckan har varit upp och ner, men idag tog jag mig i kragen och åkte och handlade champagne. Jag minns inte när jag senast inhandlade något med i alkohol i. Det första systembolaget jag hade tänkt åka till var visst nedlagt :-). Inte riktigt min bransch :-). Vilken champagne är godast? Ja, ju fler jag frågade desto fler förslag på märken fick jag och det gjorde det inte lättare direkt :-). Två flaskor inhandlades, Tages stolta uppfödare, Kaspelix-Maria, vill också bjuda på champagne. Så imorgon kväll skålar vi för Tages championat! Delad glädje är dubbel glädje!



Tage älskar att leka med sina valpar  


Om och en halv vecka börjar Tage och Virus valpar att flytta till sina nya hem. Det finns två tikar kvar att tinga och hos Kennel Kissmeth’s www.kissmeths.se finns det två hanvalpar att tinga, även de med Tage som pappa. Nu ligger valparna utspridda på mysfilten framför mina fötter efter att ha varit ute och lekt i flera timmar. De är så rofyllda.


Ikväll blir det Miss Marple på Tv och sen kanske en film. Imorgon ska vi upp tidigt för att åka till cupen i Degerfors.


Ha en underbar helg alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards