Alla inlägg den 29 april 2010

Av Annelie Finnebäck - 29 april 2010 21:54


Aprikos tik i Ordspråks-kullen     


Vi har varit sociala hela veckan jag och valparna - ljusparty i måndags, Dvärgschnauzerringens ögonspeglingsträff i tisdags och klubbarbete igår kväll. Valparna får hänga med och de stortrivs med det. På kvällarna får de turas om att ligga i soffan och titta på TV.


Det var Dvärgschnauzerringen som anordnat en ögonspeglingsträff i Karlskoga så vi passade på att ögonspegla Tage igen och han var utan anmärkning. Nästa gång blir det tjejernas tur. Själv måste jag till optikern för en egen synundersökning.  Min ögonstatus kommer däremot inte vara utan anmärkning :-). Jag har väldigt dålig syn och misstänker att det blivit om möjligt sämre så nu är det dags att uppdatera min egen ögonstatus :-). Jag klarar inte en dag utan linser.


  

Jag har skrivit tidigare i min blogg att jag rekommenderar alla som är intresserade av Dvärgschnauzer att köpa boken ”Dvärgschnauzer” skriven av Maria Landergård. Jag passar på att puffa för boken i min blogg igen. Den är mycket populär och innehåller bra information om Dvärgschnauzer från valp till den blir gammal med mera. Boken kan beställas via bokus.com eller via Dvärgschnauzerringens kassör.


Hos Kennel Axe Lakes www.axelakes.com i Nora har det fötts fyra röda Dvärgpinscherhanar idag och det finns två valpar att tinga. Grattis Senad till tillökningen! Tiden går fort i valplådan, snart springer de runt som mina valpar i trädgården och njuter av livet :-). Ta vara på tiden och njut du också!


Jag har lite djupare ämnen som jag vill blogga om men handlederna värker igen men så snart de blir bättre...


Kram alla vänner!


Ps. För alla som letar valp – gå in på valphänvisningen på Dvärgschnauzerringens hemsida www.dvargschnauzer.se . De valpkullar som finns där är efter ögonspeglade föräldradjur som är utställda med lägst ett förstapris på utställning och valpkullens inavelsgrad överstiger inte 6,25 procent.



Trolla blir jagad av en av sina kullsyskon

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards