Alla inlägg den 21 april 2010

Av Annelie Finnebäck - 21 april 2010 06:46


Joels miniatyrkopia av Karlskoga stadskyrka

 
även toppen på kyrkan har Joel gjort


Jag och Kaspelix-Maria gick gymnasiet samtidigt och inte visste vi då att vi några år senare skulle ha samma hundras och sen även föda upp. Det var fler saker vi inte visste om då. Bland annat att Maria skulle få en oerhört kreativ son i Joel. I lördags var Joel med familj inbjuden till församlingshemmet 39:an i Karlskoga. Även jag fick följa med, tack Joel. Anledningen till inbjudan var att Joel i skolan byggt en miniatyrkopia av Karlskoga stadskyrka och som församlingshemmet har fått lånat för utställning.


Prästen tackade Joel med en ros och presentkort och berömde honom
för hans fina arbete. Stolta föräldrar och farföräldrar sken ikapp.


Joel vet allt om kyrkor i Karlskoga och jag menar verkligen allt. Jag var med Joel i somras på en guidad tur i stadskyrkan och han kunde mer än guiden och det var en mycket duktig guide. Efter denna vecka kommer Joels miniatyrkyrka att kunna beskådas på Karlskogas stadsbibliotek.


Jag försöker att övertala Joel till att designa hundkojor!


Kram alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards