Alla inlägg den 14 april 2010

Av Annelie Finnebäck - 14 april 2010 20:33


En av valparna i Ordspråks-kullen


Wow, dagarna försvinner i en rasande fart. Tur att det blivit ljusare ute så det har blivit fler timmar på dygnen :-). Jag har haft trevligt sällskap hela helgen. Hoppas er helg var lika bra som min. I lördags var vi i Karlskoga hela dagen och umgicks med Maria www.kaspelix.com och Senad www.axelakes.com och schnauzrade hela dagen lång. Det är ungefär 5 mil mellan Karlskoga och Örebro och med en ljudbok så känns det som ingenting. Just nu lyssnar jag på Fyrvaktaren av Camilla Läckberg. Den kan jag rekommendera och likadant den förra jag lyssnade på, Den förlorade symbolen av Dan Brown.


Ryggen tillät ingen trimkurs i lördags så det blir kurs istället den 24/4 istället. Det är jättekul att hålla i trimkurs och jag ser fram emot den 24/4.



Mamma Virus med sina valpar


Det är så härligt att vara ute i trädgården med valparna. De tycker verkligen om att vara ute och nyfiket få undersöka allt som finns där. Jag kan sitta och titta valparna i timmarna. Jag trimmar lite på dem då och då så de är vana att hanteras och så klipper jag klorna på dem varje vecka. I slutet av veckan får jag hjälp med att ta stå-bilder på valparna.


Igår var vi till Karlskoga igen och då för en liten kennelträff hos Kennel Kaspelix. Temat för kvällen var försäkringsinformation av Agria och vårt försäkringsombud Barbro Kamleitner. Det är mycket att tänka på och då är det bra med ett eget ombud. Jag försäkrar hela valpkullen redan vid 6 veckors ålder och sen får den nya valpköparen överta försäkringen vid leveranstillfället. Det innebär att valpen är försäkrad hela tiden utan avbrott.


Ikväll ska det bli tidigt i säng med lite tidningar. Jag kommer att hoppa över sidorna med tips vad man ska göra i trädgården månad för månad för jag tror jag redan ligger lite efter :-).


Ps. Dvärgschnauzerringen anordnar ögonspegling till rabatterat pris 27/4 i Karlskoga – läs mer på www.dvargschnauzer.se och senast nytt. Ni som har uppfödningar på nära håll, tipsa dem att kika in på Dvärgschnauzerringens hemsida för mer info.


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards