Alla inlägg den 7 april 2010

Av Annelie Finnebäck - 7 april 2010 07:12


Tage som har fyra cert i utställningsringen är även duktig på att arbeta, här från höstens blodspårsträning. Nu väntar vi på att snön ska smälta bort så vi kan återuppta träningen. 


Tage har blivit stolt pappa till en valpkull hos Kennel Kissmeth’s. Vi har inte fått några bilder än, jo jag vet jag är bildtokig :-). Men det gör inget, valparna får gärna bli torra bakom öronen innan jag har en åsikt om dem. Marie-Louise, vi kommer gärna till Stockholm och hälsar på om några veckor så vi får träffa valparna och fotografera dem. Vi köper gärna med mat från Thai-restaurangen.


Det kommer att bli så roligt att få följa utvecklingen av Tages valpar.  Men, precis som jag inte kommer att skriva om själva bedömningarna från utställningar så kommer jag inte att skriva i min blogg om mina hundars avkommor utseenden. Hur man än skriver så sitter det någon bakom ett tangentbord någonstans i Sverige och tolkar om allt man skriver så för att undvika missuppfattningar så låter jag bli det helt enkelt. Sen är det stilbrott att skriva om andras hundar.


Mina valpar är nu 6 veckor och tyvärr blir det inga 6-veckorsbilder utan ni får hålla er till tåls en vecka till. Ryggen tillåter inga fotoövningar än :-). Just nu är det ryggläge med fötterna högt som gäller.


Min ordspråks-kull är nu registrerad hos Svenska Kennelklubben så snart kommer stamtavlorna med posten. SKK är otroligt snabba med att registrera valpkullar.


Nu blir det lite Sköna hem-läsning!



Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards