Alla inlägg den 3 april 2010

Av Annelie Finnebäck - 3 april 2010 19:02


Valparnas nya leksak från Ullared  

  

Uppskattad även som sovplats


Jag har så ont i ryggen. Jag menar verkligen, såååå ooooont. Nog om det, jag ska inte gnälla. Jag måste bara säga innan det är ”nog” att jag har väldigt ont ryggen och kan knappt gå. Jag har städat halva dagen och efter det sa ryggen stopp. Hmm…. hasar mig ograciöst fram över golven och hämtar nu andan lite innan jag ska göra det sista med Tage inför morgondagens utställning.  Jag vet inte hur jag ska fixa det men det är bara att bita ihop, the show must go on…eller hur man nu säger :-). Tage ska gå i öppen klass imorgon och inget får komma emellan att han ska vara fin och tävla. Som det känns just nu kommer jag inte att kunna visa honom själv imorgon utan det får hans uppfödare göra. Jag har aldrig haft ont i ryggen förut. Men det är övergående så jag ska inte klaga. Har nog lite mig själv att skylla. I förrgår målade jag om mitt gästrum och eftersom jag skulle vara borta på långfredagen så ställde jag klockan och var upp på natten och målade klart det sista. Jag vet, lite galet men jag är stenbock och vi tar inte lätt på saker och ting när vi har bestämt oss för att göra något färdigt :-).


Sen upp tidigt igår för en jättetrevlig dag tillsammans med Kaspelix-Maria! Kaspelix-Joline hoppade in och var hundvakt och så kunde jag följa med Maria när hon skulle till Benny Blid von Schedvin, Kennel Maximin, och para Tages syster Klara med stiliga Tailor (Ch. Maximin Mister Minivale). Efteråt åkte jag och Maria till Ullared. Så målning ena dagen, 80 mil i bil nästa och så storstäda… Det var mer än vad min rygg fixade tydligen :-).


  

Ullared och Maria


Jag har aldrig varit på Ullared och jag var tvungen att fota med min mobilkamera. Meeen guuud, hör jag en röst, vad gör du? Säg inte att du fotar, du ser ju ut som en turist! He he he…en blogg med lite bilder är ju lite roligare så vad gör man inte för sina bloggläsare :-). Maria stegade iväg med vagnen och ville inte kännas vid mig :-).


Det närmsta jag har varit Ullared tidigare var dokusåpan som visats på kanal 5. Jag såg första avsnittet och kände att programmet var ingenting för mig. Ullared IRL var betydligt bättre och inte så farligt som jag trodde. Hade en bild att folk stod och slet i samma varor och trängde sig överallt och körde över varandras hälsenor med kundvagnarna :-). Nej, jag har inga förutfattade meningar :-). Men jag hade fel och det är jag glad för, annars hade jag förutom ryggont även haft migrän idag :-). Jag köpte en kattklösbräda till valparna som kostade hälften av vad den kostar här hemma. Valparna älskar den. Till Ullared ska vi fler gånger.


Nu ska jag sakta hasa mig till badrummet med Tage för att sen hasa mig ut till trimhuset… the show must go on .


Glad Påsk!


Ps. Kramar till Veronica och CH. Velvet Dandy’s Ben Nevis ”Izor” som ska delta på Veteran of The Veterans ikväll på Grand Hotell i Stockholm.


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards