Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Annelie Finnebäck - 6 mars 2010 21:10

När jag flyttade in i mitt hus så bestämde jag för att sovrummet skulle målas helt i vitt. Sagt och gjort, jag vitlaserade taket (efter ett par strykningar kändes armarna som spagetti) och väggarna målade jag vita. Sen gjorde jag som Ernst alltid förespråkar att man ska göra, återanvände möbler. Jag fick möbler av min mamma som jag målade om i vitt. Mitt garage är perfekt att ha som målarverkstad när vädret tillåter. Det blir målarfärg högt och lågt när jag målar så det är skönt att vara på en ”oöm” plats.


Kaspelix Kompis Tage "Tage" när han var 9 veckor


Sent igår kväll ringde jag Kaspelix-Maria och frågade om hon kunde följa med till Ikea som idag och köpa en säng. Jag är stenbock, jag kan fundera länge men när jag bestämt mig vill jag fixa allt på en gång. Jag blev inspirerad att göra klart mitt sovrum när jag fick se Lenas bilder på Facebook på hennes supersnygga vardagsrum! Tack för inspirationen! Så nu i mitt vita sovrum finns det nu även en vit säng från Ikea från deras serie Hemnes. För mig finns det inget så rofyllt som att sova i ett vitt sovrum. Det innebär nu inte att alla som har en annan färg har fel och måste måla om .


Vi skruvade och skrattade ikapp. Det är skönt med vänner som man kan umgås med utan att prata hund. Tack Maria för all hjälp, sängen hade jag aldrig fått ihop utan dig! Bild kommer imorgon, jag lovar.


Valparna i ordspråks-kullen har öppnat ögonen! De blir sötare och sötare för varje dag! Det kommer mer bilder på www.brackets.se imorgon. Det finns tikar att tinga.


Jag har missat nästan hela ”Andra chansen” men hann precis rösta på Jessica Andersson.


Ha en bra lördagskväll alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards