Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Annelie Finnebäck - 3 mars 2010 20:24


Dagens intag av C-vitamer


Idag har varit en lugn dag, en ofrivillig sådan. Jag vaknade tidigt imorse och gick långpromenad med hundarna. Väl hemma så kände jag migränvarningen komma smygandes. Så för att slippa migrän fick jag avboka lite aktiviteter idag. Tråkigt men nödvändigt. Börjar kännas lite bättre. Stoppat i mig mängder av C-vitaminer i form av apelsiner. Rekommendation från min mamma. Ju äldre man blir desto mer inser mammor att mammor allt som oftast har rätt, ja åtminstone min mamma :-). Hon är alltid ärlig, bryr sig om sina nära och kära och vill inte att någon ska må dåligt utan att alla ska må bra.


Tänk om man kunde ge bort apelsiner? Skicka 10 kg apelsiner till någon som verkar behöva det :-). Några skulle få pepparkakor istället för apelsiner :-).


Valparna är idag 9 dagar och det dröjer inte förrän de öppnar sina ögon. Det är så mysigt att följa deras utveckling. För några veckor sedan rekommenderade jag en bok skriven av Maria Landergård ”Dvärgschnauzer”. Ni som är intresserade av Dvärgschnauzer köp den, den är jättebra!


När jag köpte min första egna hund, en westie 1989 så köpte jag en bok om rasen som hette just ”Westie” och var skriven av Birgitta Hasselgren. Som ny i rasen fick man inblick i historik, pälsvård, uppfostran mm. Det var en bok man bläddrade mycket i och gav många bra tips. Samma sak är det med boken ”Dvärgschnauzer”.


Vi hörs igen imorgon!


  

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards