Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Annelie Finnebäck - 2 mars 2010 23:41


Röd tik och blå tik

Efter snö och blåst igår så vaknade man imorse till en klarblå himmel och glittrande snö. Virus valpar sov gott i valplådan och hon passade på att krypa upp i sängen och kela en stund. Jag har lagt ut nya bilder på valparna på min hemsida www.brackets.se.


Sen blev det långpromenad i detta underbara väder. Fyra rådjur mötte vi och de är så graciösa. När en annan pulsar fram i snön så rör de sig så snabbt, elegant och ljudlöst.


Vid lunch kom Kaspelix-Maria hem till mig och vi lagade mat för att sen trimma våra hundar. Valphäftet som följer med valparna när de flyttar hemifrån har jag uppdaterat idag.


Ikväll var det styrelsemöte med Örebro läns kennelklubb. Det sista innan årsmötet. Känns som februari/mars är månader då mötena avlöper varandra :-).

Sitter nu med datorn i knät och hundarna ligger bredvid. Jag fattar inte vad jag gjorde innan allt blev bärbart. Sedan ett par har har  jag bärbar dator, mobilt bredband och mobiltelefon. Tre viktiga ting för att få min vardag att gå ihop. Bärbart är så smidigt och ger stora tidvinster.


Imorgon ska jag beställa en bok eller ljudbok av Kaj Pollack ”Att välja glädje”. Jag har flera vänner och arbetskamrater som läst boken men det har inte blivit av att jag läst den. När jag letade ordspråk till min valpkull så hittade jag flera kloka citat från hans bok;


”Det du säger om mig, säger oftast mer om dig, än vad det säger om mig.”

 

”I den här stunden skapar du din egen värld!”


Sov gott alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards