Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Annelie Finnebäck - 27 februari 2010 14:53


Underbara Tage (Kaspelix Kompis Tage), hela han är positiv!


Som Kay Pollack brukar säga: Varje negativ tanke du har om en annan person har inget med den personen att göra...


Negativa tankar stoppar vi in under begreppet energitjuvar. Här hinner man inte med några negativa tankar :-) Man har helt enkelt full upp med livet! Själv är jag så nöjd med livet, en frisk valpkull, familj och goda vänner. Vad mer kan man begära. Som grädde på moset får vi hålla tummarna för våra duktiga skidåkare ikväll. Det är damernas 3-mil inte herrarnas 5-mil som jag skrev förmiddags, ber om ursäkt för. Samtidigt som 3-milen ska jag och mina vänner tycka till om melodifestivalen .


Kul att så många röstat i min omröstning till höger! I nästa omröstning får ni nog kanske rösta om jag ska ha en svart/silver hane eller inte .


Trevlig lördagskväll alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 27 februari 2010 09:52

Blå tik 4 dygn


Vaknar tidigt, väger valpar, byter pläd i valplådan, ger hundar mat, går ut med hundar, dammsuger, moppar golven, tvättar… så ser det ut här varje morgon. Askungen hade inga hundar men nu lever vi lika inrutat som hon gjorde i sitt vardagsliv . Valparna är nu 5 dagar och fortsätter att växa och frodas. Tänk om lite mer än 12 månader ska dessa små liv mentalbeskrivas . Det kommer bara att säga svisch och så står man där i skogen och tittar på MH  och undrar var tiden tog vägen .


Sista helgen det är OS, hur ska vi klara oss sen utan det svenska skidlandslaget? Att inte få guld och silvermedaljer var och varannan dag. Det är väl i och för sig bra att det är OS var fjärde år så det inte går inflation i medaljerna. Skulle de delas ut varje år skulle de inte ha samma värde. Så känns det med valpkullar för min del, jag vill inte ha för många. Jag vill hinna med och njuta av dem och följa deras utveckling efter att de flyttat hemifrån.


Det som är kul med OS är att först över mållinjen vinner eller som i konståkning, den som domarna tycker presterat bäst vinner end of story. Inga tvåor eller andra konkurrenter som kämpar med näbbar och klor för att få vinna trots att de inte varit bäst under tävling då det gällt. Var finns glädjen att ta emot ett pris och veta att man inte var bäst och framförallt, att alla andra vet att du inte varit bäst och skrattar åt dig? Jag skulle aldrig ta emot ett pris om jag inte varit bäst. Jag är långt ifrån ensam att undra över fenomenet ”viljan att få vinna trots att man inte var bäst när det gällde”. Det är en av orsakerna till att jag gillar idrott, lite snack och mycket verkstad där man låter resultaten prata för sig.


Själv kommer jag att sakna OS och den sportslighet som visats där. Inga dopingskandaler som det var i samband med ett skid-VM för några år sedan som överskuggade alla idrottsprestationer. Sen är det jättekul att våra svenska idrottsutövare vunnit så många medaljer. Några gläds säkert av andra orsaker att OS är över, de får tillbaka sin äkta hälft och hoppas att det som inte utförts de senaste två veckorna, snöskottning, matlagning mm, nu äntligen ska bli gjort.


Trädgårdstidningen jag fick förra vecka har en sak gemensamt med inredningstidningarna jag brukar köpa, nämligen ”gör det själv”. Jag tänker fortfarande varje gång jag ser en sån rubrik, gud va kul. Sen när jag börjat läsa ritningarna och det är något som ska ihop så förstår jag att Askungen behöver en snickare  eller också så vet jag inte vilka verktyg man ska använda.


Jag har fortfarande uppslag från inredningstidningar som jag inte satt i verket än;

  • ett avlastningsbord till grillen, underredet snickras och överdelen ska gjutas av cement
  • odla kryddor på höjden, krukor i olika storlekar ska monteras på ett armeringsjärn
  • sittbänk med dyna, en låda som ska snickras med hjul och stoppad dyna
  • drivbänkar

När jag inte kommer mig för att göra de här sakerna så tänker jag ”Rom byggdes inte på en dag” .


Nu ser jag fram emot 5-mil på skidor ikväll och melodifestivalen, tur man är duktig på att zappa mellan kanaler sedan tidigare .


Kram på er alla vänner!  
Älg från igår  

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards