Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Annelie Finnebäck - 10 februari 2010 20:53


En bild från 2007 på ett växthus som jag delade med några av mina grannar.


Där jag bodde innan hade vi ett växthus. Så småningom blir det ett växthus här hemma. Har bara inte hunnit tänka på var det ska placeras någonstans, mer än att det ska vara utomhus :-) Januari månad är en utmärkt månad för att planera inför vårens trädgårdsprojekt enligt en av mina favorittidningar. Problemet nu är att januari månad är slut :-) Snart mitten av februari...måste ta mig tiden att planera trädgårdsprojekten så det blir som jag vill ha det. Ska planera in planeringstid för trädgården när valparna är födda.


Finns det något mer rofyllt än att se små valpar ihopkurade intill varandra, mätta och sovandes.



Doxa med sin valpkull (kamera-kullen) från våren 2008

Av Annelie Finnebäck - 10 februari 2010 07:02


En bild på "Totte" Brackets Mister Canon. Inlindad i
fårskinn ligger han på sin favoritplats hemma hos sin familj.


Hmm...fast det vet jag egentligen inte förrän jag somnar ikväll :-) Huvudvärken är borta. Jag har sorterat i mitt liv i början av veckan för jag har somnat allt för många kvällar med huvudvärk eller med irritation. Det måste man göra något åt och det har jag gjort.


Ikväll blir det trimkväll istället för igår. Det är precis det här jag behöver ha min energi intakt för. Jag älskar mitt trimhus, det är så praktiskt och så roligt när vänner kommer över och vi trimmar tillsammans. Webergrillen är inte monterad än så den får vi inviga så snart vädret tillåter. Man måste ju äta också :-)


I förrgår stal Virus min frukost. Vanligtvis brukar jag inte äta frukost men just i måndags morse var jag sugen på tunnbrödsrulle med rökt skinka. Ja, det var Virus också :-). Är man dräktig så är man. Men Virus, peppar/salt som hon är, anser sig inte ha stulit något utan tyckte att matte var snäll som gav henne specialfrukost :-)


Vad är vanligt för mig, vad är vanligt för dig...vi har säkert olika bilder av det :-)


Huvudsaken är att vi får en bra onsdag!



Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards