Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Annelie Finnebäck - 9 februari 2010 20:14


Tage som valp med Pepsi


Ja, mina två absoluta favoriter är Tage & Pepsi. Pepsi heter i stamtavlan Forsis Svarte Filiokus och är en svart Dvärgschnauzer. Han är mitt underbara svarta yrväder, man kan bli lika varm i hjärtat som i hjärnan av honom. Han fyller tretton år i år och älskar fortfarande att få gå spår. Han är alltid glad, spelar ingen roll vad som händer så blir han aldrig rädd, skyggar aldrig undan utan går nyfiket fram och undersöker allt fullt övertygad om att inget otäckt kan hända honom. Han tror att allt och alla är till enbart för honom. En frimodig stormvind helt enkelt. Så när Tage skulle flytta in i huset så kan jag säga att Pepsi hade satt ribban högt. Tage gjorde mig inte besviken, tvärtom! Tage är precis som Pepsi, frimodig, älskar livet, älskar att visa upp sig men går oftare med fyra tassar på marken än vad Pepsi gör :-). Två underbara killar, Pepsi 13 år och Tage 2 år. 


Ikväll skulle jag och Kaspelix-Maria haft trimkväll men jag fick byta till imorgon istället på grund av huvudvärk. Den börjar lätta nu så blir det att ta det lugnt i soffan.


Ha en underbar tisdagkväll! 


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards