Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Annelie Finnebäck - 8 februari 2010 19:48


Mitt andra hem :-) = mitt trimhus fotat sommaren 2008.


Har varit ute med hundarna och sen tog jag med mig Tage på en powerwalk. Älskar när det knarrar under fötterna på promenaden. Jag vill inte att vintern tar slut.


Imorgon blir det trimkväll med Kaspelix-Maria. När jag fick nycklarna till mitt hus sommaren 2008 ringde jag en kompis och berättade om lekstugan jag sett på visningen några månader innan. Det var inte alls en lekstuga säger jag glatt utan en friggebod :-). Men gud, svarade min kompis man ser väl skillnad på en lekstuga och en friggebod. Var du inte på visning frågade hon? Jo, det var jag, men jag ska villigt erkänna att jag inte tittade så noga. Att det här skulle bli mitt hus kände jag redan när jag klev in i hallen. Planlösningen och läget gjorde att jag inte behövde ha någon längre betänketid. Som stenbock vill man tänka, fundera, analysera innan man går till beslut. Men när något känns rätt till hundra procent på en gång då vet jag jag att jag inte kommer att ångra mig. Lekstugan var alltså inte en lekstuga utan en friggebod. På visningen såg något gult på tomten och tänkte att någon lekstuga har jag ingen nytta av. Den kan jag ge bort eller sälja på blocket. Nu är det mitt trimhus, helt perfekt!


I somras målade jag och Kaspelix-Jollan trimhuset vitt invändigt. Det var kornblått innan och alldeles för mörkt för att ha som trimrum. Jag vet en som undrar hur jag kunde måla över den blå färgen :-). Med vitt blev det inte bara ljusare utan ser även större ut. En elfirma installerade lysrör i taket och ny belysning utanför. Speglarna är inhandlade men står fortfarande på golvet. Det är nästa projekt i trimhuset. Efter att ha monterat en spegel själv i hallen vilket tog tre timmar och tärde rejält på mitt tålamod så har jag skjutit det framför mig. Trimhuset ska så småningom målas grått utvändigt med vita knutar. Dörren ska skrubbas ren från alger och vitmålas. Sen vill jag ha ett trädäck utanför trimhuset. Måla kan jag göra men överlämnar nog trädäcket till en snickerifirma  .  


Grattis Marie-Louise (Kissmeth’s) till barnbarnet som föddes natten till onsdagen förra veckan!



En före-bild innan vi målade om. Förlåt Marie :-)



Kaspelix-Joline tar en paus i arbetet 


En efterbild när allt utom golvlisterna är klart

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards