Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Annelie Finnebäck - 7 februari 2010 21:07

Tage

 


Vintervy hemma hos oss


Först en långpromenad i strålande sol! En bild ovan på underbara Tage. Jag hoppas att det blir valpar efter honom hos kennel Kissmeth's.

Efter promenaden så bar det iväg till Karlskoga för att bli bjuden på lunch av Kaspelix-Maria med familj. TACK säger jag! Alltid lika trevligt att vara hemma hos er!


Vi gosade med deras svart/silver valpar, jättesöta! Jag hade tänkt fota valparna med mobilkameran så jag kunde visa er men det glömde jag givetvis :-) Kaspelix-Maria har fotat valparna med sin kamera och så snart jag får bilderna så kommer jag att uppdatera hennes hemsida. Medan vi åt lunch och gosade med valparna så analyserade vi gårdagens deltävling i melodifestivalen. Det hör till så här dagen efter tävlingen :-). Jag tyckte att underhållningen mellan låtbidragen var bättre. Undantaget är Jessica Andersson som jag gillade bäst. Visste ni att hon bloggar? Här hittar ni hennes blogg http://www.jessicaandersson.com


Kaspelix-Joline med sin häst Polly


Vi hann även med klubbarbete, gosa med Lewis och Vera, avelsplanering, inredningsplanering mm. Tiden går så fort när man har roligt och innan jag åkte hem till Örebro så fick jag träffa Kaspelix-Jolines häst Polly. Vilken mysig häst, lika snäll som hon är söt.


Jag ska surfa på http://www.tretti.se och köpa en våg inför valparnas nedkomst. Nu är det inte så långt kvar. Virus mår alldeles utmärkt och njuter av livet. Nu syns det även för en oinvigd att hon väntar valpar. Ska nog beställa en ljudbok på http://www.bokus.com Ljudböcker är perfekt att lyssna på när man trimmar eller kör bil.


Vi hörs igen imorgon!


Av Annelie Finnebäck - 7 februari 2010 09:34


Bild från Österbybruk i maj 2009 på mina vänner Veronica (Velvet Dandy's) och Maria (Kaspelix) med SUCH JWW-08 NORDJV-07 Velvet Dandy's Ben Amore "Buster" och NUCH SUCH NV-08 SV-08 Velvet Dandy's True Religion "Lewis"


...en Schnauzer så vet jag varifrån :-) Min favoritras är Dvärgschnauzer och kommer så att förbli men när jag känner att det finns plats i livet för Schnauzer då blir det från Velvet Dandy's, topphundar både mentalt och exteriört och 110 % stöd från uppfödarna! Idag får jag träffa två underbara VD-hundar, jag är hembjuden på lunch hos Kaspelix-Maria. Lewis och Vera, ja alla som träffat dem vet vilka underbara hundar de är! Vera ska bli spännande att följa i utställningsringen, hennes kullbror har redan vunnit cert, BIR och blev Norsk Vinnare-09 och hennes kullsyster har också vunnit cert.


Ni missar väl inte att rösta i min omröstning till höger.


Jag har inte kommenterat melodifestivalen igår, men det är väl domarna som bestämmer här också :-) Jag håller fortfarande på Jessica Andersson! Jag älskar ju Meltzer men hur rolig var inte Dolph på en skala ett till tio, snacka om att bjuda på sig själv och krossa fördomar :-)


Hoppas ni också får umgås med trevliga vänner idag!



Kaspelix-Marias Velvet Dandy's Cutlass Liz "Vera"


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards