Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Annelie Finnebäck - 6 februari 2010 18:25

Om ni inte sett filmen så kan jag rekommendera er att göra det! Den är jättebra om än lite läskig. Jag lyssnade först på ljudböckerna sen såg jag första och andra delen på bio med vänner och nu väntar jag på att se sista delen i trilogin. Tänk att det år 2010 fortfarande finns killar som har problem med kvinnor. Ju, starkare kvinna, desto större problem får dessa killar. Vad skulle hända om dessa killar fick veta hemligheten om dem, jo att alla vi andra ser dem för vad de är och konstaterar snabbt att de saknar självkänsla och inte heller är tillfreds med livet. Jag säger som en arbetskamrat brukar säga, vad är dessa killar för förebilder för sina barn?


Mina killkompisar räknas inte in bland de som har problem med starka kvinnor. Nej, de håller samma mått som mina tjejkompisar, de är trygga i sig själva, ärliga, kan kommunicera, vill mig väl, de är inte bara modiga bakom ett tangentbord, de är klippor att luta sig emot när det blåser, de är intelligenta och har även flera superlativ :-), kram på er!


Jag skrattade hjärtligt igår när en kompis till mig inhandlat en matberedare. Hon pratade på med sin underbara stockholmsdialekt om sin nya köksmaskin, allt fantastiskt som den kunde göra. Medan hon pratade fick jag minnesbilder från gamla svart/vita klipp som SVT visar ibland. Klipp från när SVT marknadsförde allt som är bra för hemmafrun. Nu har jag inget emot hemmafruar utan mer bilden av dessa som man försökte införa under 60-talet. Min stockholmska vän är en av de starkare och klokare vänner jag har. Så när hon, som en modern självständig kvinna, pratade om sin nya köksmaskin lika entusiastisk som i de gamla klippen så såg jag henne framför mig i upptuperad 60-talsfrilla i kortkort kjol och förkläde. Nej, det stämmer inte in på henne även att jag vet att hon är duktig på att laga mat.


Har varit på Dvärgschnauzerringens cirkelutbildning idag och sen ätit sen lunch med Maria och Jollan http://www.kaspelix.com.

Det var trevligt att träffa alla och få prata dvärgschnauzer i ett par timmar! På kvällspromenaden träffade vi på flera rådjur, vet inte varför det var så många längs rundan. Det blev inga bra bilder med mobilen, får hoppas på att kunna fota dem i dagsljus istället.


Trevlig lördagskväll alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 6 februari 2010 07:16


En älg fotad hösten 2008 från bilen med min mobil


Klockan är 07.05 och jag har redan varit ute och pulsat i snön med hundarna. Imorse vaknade jag tidigt, jag menar verkligen tidigt, onödigt tidigt för att vara en lördag  . Väckte hundarna som sov djupt i soffan och sen ut tillsammans på promenad. Svart som natten var det ute trots snön.


Min mamma är alltid lite bekymrad över när jag är ute och går själv med hundarna när det är mörkt. Men jag har ju hundarna med säger jag. Men de är inte så stora svarar mamma som inte är ett dugg övertygad om att jag är trygg för att jag har en knippe dvärgschnauzer i handen med på promenaden. Men hallå säger jag igen för att övertyga min mamma om att hon inte behöver vara orolig, vem ska jag möta? Det vet man aldrig säger mamma. Det är då jag säger snällt till min mamma att hon kanske inte ska titta på Efterlyst varje vecka på TV3. Ja, möjligtvis säger jag till mamma, så skulle jag väl kunna möta en älg. Det tog några dagar efter den diskussionen så ringde hon och berättade om en artikel om att någon någonstans i Sverige hade blivit ihjälsparkad av en älg. Ok, 1-0 till mamma. Men jag är inte rädd för älgarna, hittills har vi levt i samförstånd sida vid sida. Mina hundar är knäpptysta när vi passerar en älg som står några meter in i skogen. Hundarna har uppenbarligen fått med sig i modersmjölken vem som är skogens konung. Möter vi en älg på vägen då vänder vi helt enkelt och tar en annan runda. Älgar är inte att leka med så vi har full respekt för dem. På nyheterna igår berättades det om en älg som en familj matade. Den älgkon vägde 230 kg.


Nu ska jag snart iväg på Dvärgschnauzerringens uppfödarcirkel här i Örebro.


Ha en bra dag alla!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards