Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Annelie Finnebäck - 3 februari 2010 07:06


En bild från gårdagens promenad. Lite svårt att få hundarna
att fastna på bild när man fotar med mobilen.


Tänk att jag för inte så länge sedan var medlem i gänget "våga vägra Facebook" och "våga vägra blogga" :-). Numera har jag både FB och bloggar  . Jag har upptäckt att båda forumen är ett utmärkt sätt att delge mina vänner vad jag haft för mig under dagen. Igår exempelvis var det fullt upp och jag hann inte prata med så många som jag hade tänkt mig :-) Men då vet alla vänner som jag inte hört av mig till att jag lever eller att de inte är bortglömda.


Vad är då en blogg? Eftersom jag söker information själv och inte köper rakt upp och ner vad andra säger eller skriver så har jag googlat och hittade den här förklaringen:


”Blogg, en förkortning eller förenkling av webblogg; av engelskans blog, kortform av weblog från de engelska orden web och log, är en webbplats som innehåller periodiskt publicerade inlägg och/eller dagboksanteckningar på en webbsida där inläggen är ordnade så att de senaste inläggen oftast är högst upp.

Bloggar har de senaste åren blivit mycket populära och fenomenet har vuxit lavinartat. Indexeringstjänsten Technorati har sedan 2003 följt utvecklingen och uppskattar att det, i mars 2007, skapades omkring 120 000 bloggar dagligen.[1] Två år senare, april 2009, beräknas ca 190 000 bloggar startas varje dag.”
Källa: Wikipedia


Herregud, hur ska vi hinna med och läsa alla    Hur många blir det per timme…just ja, jag behöver inte läsa allt som publiceras på Internet, tack och lov för det  . Osanna sidor som sprider skvaller, lögner eller tummar på sanningen lägger jag ingen tid eller energi på. Är allt sant som publiceras på Internet? Förmodligen inte, det är väl som vilken annan information man får del av, man måste själv granska källorna och värdera trovärdigheten. Det finns många sidor på Internet om hur man blir en bättre bloggare. Den sidan jag surfade in på var mer fokuserad på teknik än innehåll. Hemsidan hade ungefär en miljon tips, man skulle till exempel koppla en kalender till google så man inte missade att göra uppdateringar…nej, jag orkade inte läsa klart. Här kommer vi fortsätta i stilen ”hellre än bra”. Däremot har jag en automatisk uppdatering av min blogg till Facebook, så inte mina vänner på FB går miste om något    


Redan onsdag, var tog måndag och tidag vägen?


Må gott i dag alla vänner!



Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards