Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Annelie Finnebäck - 1 februari 2010 21:00

     


En snöig Tage på sin powerwalk


Ensam är inte stark men däremot en traktor :-). Gissa om man blir glad när man kommer hem och upptäcker att grannen skottat min garageuppfart med sin traktor! Helt underbart att mötas av en vänlig gest första dagen på resten av veckan!


En del människor far fram som traktorer och plöjer men de är inte starka för det, utan bara klumpiga och ouppfostrade :-). De sorteras in under begreppet engergitjuvar.


Hundpromenad och sen en powerwalk med Tage. Han såg ut som en riktig snögubbe efteråt. Tänk att min lilla Tage - underbara, mysiga, snälla, charmiga, coola lilla Tage - ska bli pappa om ca 3-4 veckor här hemma. Både Tage och blivande mamman Virus ligger nöjt bredvid mig här i soffan.


Har äntligen fått tid och lagt upp Therese hemsida http://www.sayyads.se som jag övertagit uppdatering av. Hennes hemsida presenterar uppfödning av kattrasen Sphynx i katteriet Sayyads. Sen kommer även deras hästar att presenteras på hemsidan. Therese är sambo med Senad http://www.axelakes.com och båda är lika underbara människor! Jag är hästrädd men när Therese är med då vågar jag mig med på ridtur. Ja, Senad (vädur) – jag vågar även när du är med :-).


Jag hittade även en inredningstidning till, ”Drömhem & Trädgård” :-). Har inte hunnit läsa gårdagens inköpta tidningar än :-) Men den som spar han har :-).


Nej, ensam är inte stark. Tillsammans med sina vänner så klarar motgångar och sorger i livet. Och sen får man skratta mycket!


Traktor som skottar garageuppfarten, 1000 gånger tack!!!

Av Annelie Finnebäck - 1 februari 2010 07:33

  

Förutom att jag är stenbock tillhör jag också ”70-talisterna”. Tillsammans har vi vuxit upp med Tv:n i vardagsrummet och sett hela världen innan vi var tonåringar och utan att ha rest jorden runt :-) Förutom våra jorden-runt-resor framför tv-apparaterna hade vi nog barnprogrammen gemensamt. Det känns som att man är född på 1800-talet när man förklarar för en förvånad 10-åring att det bara fanns två tv-kanaler när man växte upp. Va? Annelie, vad sa du nu? Fanns det bra två kanaler på Tv:n när du var liten?


Det kanske är svårt ibland för en 10-åring år 2010 att ha perspektiv och kunna förstå att världen såg lite annorlunda ut innan man själv började gå runt på densamma. Mina favoritprogram var ”Loranga, Mazarin och Dartanjang” och sen Magnus och Brasse  med ”Fem myror är fler än fyra elefanter”. Ett program som jag avskydde när jag var liten var ”Vilse i pannkakan”. Här måste någon ha gjort fel i TV-tablån :-). Ett program som hörde hemma på SVT:s dramaavdelning pytsades in i tv-tablån på bästa barntid. Än idag vill jag inte ha människor i mitt liv som är bittra på livet i min närhet, såna energitjuvar klarar vi oss utan. Sen kan vi lägga till andra program som inte heller var mina favoriter; Syster Yster, Doktor Krall... Fortfarande är ”Fem myror är fler än fyra elefanter” min favorit. Elefanter syns och hörs medan myrorna arbetar strukturerat i laganda (kallas inte arbetsmyra för inte) med mottot ”lite snack och mycket verkstad”. Lite underfundighet lockar mig alltid :-)


Hoppas ni får en härlig måndag alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards