Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Annelie Finnebäck - 30 januari 2010 20:56

En vän på Facebook, Janina, har myntat ett uttryck – pingvinpromenad. Brrrr, vad kallt det var ute på promenaden. Stelfrusen stapplar man runt på promenaden med hundarna i 15 minusgrader. När man var liten så packade min omtänksamma mamma in mig i ett flertal långkallingar, termobyxor, jackor och overaller, ja allt för att jag inte skulle frysa. Sen när man skulle gå ut genom dörren så hände det klassiska… mamma, jag är kissnödig    Nu i vuxen ålder så tar det lika lång tid att klä sig som när man var liten. Nej, det tar faktiskt längre tid eftersom jag får klara mig själv. Ett ständigt letande efter pannlampan och reflexvästen innan jag kommer ut genom ytterdörren med hundarna. När jag nått ytterdörren så händer det klassiska precis som när man var liten   Japp, av med kläderna och så får man göra om proceduren   Pannlampa, reflexväst och underställ av ylle är ett måste för att kunna gå promenad vintertid och så tillgång till en varm dusch när man kommit hem igen är ett plus  Så det måste ni packa ner när ni kommer på besök. Ja, inte duschen då.


Nu blir det myskväll i soffan med hundarna och lite umgänge på FB. Det är så mysigt att Virus är dräktig. Ser verkligen fram mot hennes och Tages valpar. Har bytt bild på Facebook till samma som jag lagt in här. Den är på Tage (Kaspelix Kompis Tage) givetvis :-) Har tänt ljus, det är hög mysfaktor om något. En av fördelarna med mörkret. Kan verkligen rekommendera doftljus från Partylight. De doftar inte stark utan milt och det finns massor av dofter att välja mellan.


Ha en mysig kväll alla vänner!

  

Av Annelie Finnebäck - 30 januari 2010 16:12

Idag har jag varit på Dvärgschnauzerringens uppfödarmöte i Örebro. Tomas Bergström från SLU föreläste för oss, mycket intressant och givande! Timmarna flyger iväg när man har trevligt. Nu ska jag äta mat med trevliga uppfödarkollegor.


Sen blir det långpromenad och myskväll framför TV:n. I helgen ska jag anmäla Tage (Kaspelix Kompis Tage) till Världsutställningen i Danmark. Boende är fixat för länge sen. Vi kommer att ha många trevliga grannar på vårt hotell.


Ha det bra alla!

Av Annelie Finnebäck - 30 januari 2010 08:11

En kompis till mig är intresserad av stjärntecken och brukar ibland analysera människor utifrån detta. Kompisen har berättat om olika stjärntecken som har både positiva och negativa egenskaper. Jag googlade och hittade information om stenbocken. Jag läste och kände mig nöjd efteråt och tänkte, vilken fantastisk människa man är som stenbock    Bara positiva egenskaper stod omnämnt. Glatt ringde jag min kompis och berättade att det bara stod positivt om stenbocken, bra va? Gör det, säger hon, var är du och läser? När jag tittade igen på bildskärmen så såg jag ytterligare en länk ”Stenbockens mindre positiva egenskaper”. Aha, jag missade det finstilta, även stenbocken har mindre goda egenskaper   . Det finns människor som ständigt läser information och tolkar den så det passar det egna syftet. Skönt med riktiga vänner så man inte går i den fällan. En del säger att vissa egenskaper i ens stjärntecken har man mer eller mindre av. Så jag har bestämt mig, jag har mer goda egenskaper och mindre av de negativa egenskaperna   


Nu ska jag iväg på Dvärgschnauzerringens uppfödarmöte!


Surfa lugnt alla vänner!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards