Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Anti – när faan bli gammal – bara kloka människor ändrar åsikt…

Av Annelie Finnebäck - 28 januari 2010 07:39

Ja, jag är anti  vilket alla vänner som läst Kaspelix-Marias blogg vet :-). Jag är anti mot bloggar även om jag gästbloggat hos Kaspelix-Maria några gånger. Men alla kan ändra sig. Jag är inte gammal och jag vet inte hur klok jag är men jag vet att jag är Stenbock. Stenbockar är oftast envisa till sin natur men jordnära och någon man kan stötta sig emot när det blåser. Så nu har anti (läs Annelie, så ingen missuppfattar och upptar min eller någon annans tid i onödan) ändrat på sig. Här är min blogg...


Här i bloggen kommer jag att bland annat kunna ha en enkel dagbok för Tage och Virus valpar.

Varför har jag då varit emot bloggar. Jag lämnar det här med nätmobbare eftersom jag är Stenbock så rör sådana mig inte i ryggen och får heller ingen plats här. Som Stenbock funderar man länge och väl på saker om vi tänker på att ta oss an. Som det här med blogg, hur mycket ska man skriva, hur ofta ska man skriva, vad man skriva om…frågorna är många och djupa :-) Så nu efter många om och men så blev det en blogg.


Kaspelix-Maria och Yvonne ”Kronan” Kronstrands bloggar tillhör mina favoriter och jag kan säga på en gång, här finns det inga tonåringar som kan bjuda på goda skratt och inte kommer någon anka få åka porsche till himlen. Utan här blir det en jordnära vardag hos en Stenbock :-)


Vi lever i ett fritt samhälle så du som inte gillar min blogg. Det är ingen som dömt ut som samhällsstraff att du måste läsa den :-), tänk på det när pulsen ökar. Nej, som sagt en vardaglig blogg hos en Stenbock någonstans i Sverige. Eftersom jag som anti brukar läxa upp Kaspelix-Maria när det smugit sig in stavfel i hennes blogg så känner jag nu pressen att varje bokstav hamnar på rätt ställe. Ja, att tangentbordet sköter sig och inte gör fel. För det är väl tangentbordets fel? Jag har kopplat bloggen till Facebook och har just nu ingen aning om hur det funkar eller hur det ser, får kolla det ikväll. Blir det knasigt så är det inte Stenbockens fel utan tangentbordets :-)


Ta hand om er och njut av dagen!


 
 
Ingen bild

Frida

28 januari 2010 08:44

Välkommen till bloggvärlden!

 
Monica

Monica

28 januari 2010 08:53

Ser fram emot att fortsätta läsa i din blogg.

Redan rolig läsning med humor, det gillar jag :-)))

http://www.adiolas.se

 
Sussie

Sussie

28 januari 2010 09:14

Ja, man är ju inte sämre än att man kan ändra sig... :)
så välkommen till bloggvärlden Annelie!
Ska bli roligt att titta in här och se vad som händer runt omkring dig :))
Må gott!

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Carry

Carry

28 januari 2010 09:32

Välkommen i bloggandets galna värld - blir kul o få följa en Schnauzertok till :-))

http://schnauzertjejerna.blogspot.com

 
Senad

Senad

28 januari 2010 11:40

Hahahahaha.... Nu är du fast i detta oxo. Vi måste snart ha ett möte på 47:an o prata igenom detta:)).
Jag o J har ju sagt aldrig BLOGG, men om du gav vika varför skulle inte en vädur som alltid står med alla 32 ben på jorden kunna ändra sig?

http://www.axelakes.com

 
Ingen bild

Chippen-Annelie

28 januari 2010 11:45

Hej vad kul med en till blogg!!!! det började ju bra, väntar på forts.......
Kram

 
Yvonne "Kronan"

Yvonne "Kronan"

28 januari 2010 12:02

Ja, jag är ju våg så jag har inga fötter på jorden alls. Var det någon som blev förvånad:-))
Kramis

http://www.yvonnekronstrand.com

 
Lena

Lena

28 januari 2010 15:19

Eftersom även jag är stenbock så håller jag fortfarande på att fundera över det här med bloggandets vara eller icke vara, men jag ser fram emot att läsa nästa kapitel i Antis bloggbok!

Kramen

http://www.teamtazz.se

 
Ingen bild

Maria

28 januari 2010 19:50

Hejsan svejsan och hjärtligt välkommen till bloggens fantastisk värld:-)

Jag lovar att slinter du bara lite på tangentbordet så kommer det att rasa in kommentarer.. Sen kan det också vara så att man retar upp nån med sin blotta närvaro... Men det skiter vi i och blogar vidare:-)

Hej Hopp

Maria

 
sophie

sophie

28 januari 2010 20:39

De trodde jag inte:) Men fan va skoj, välkommen in i blogg världen. Kram Sophie

http://www.kennelhilfie.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards