Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Annelie Finnebäck - 28 januari 2010 20:24

… med snön på garageuppfarten :-) Inget jag var ensam om förmodar jag :-) Man ska vara försiktig med vad man önskar sig. Bor man i gnällbältet som jag gör så är det något man får höra då och då :-). I förrgår kommenterade jag ett inlägg i Facebook och hakade på att jag också ville ha mer snö. Kanske skulle jag ha preciserat mig lite mer eftersom FB numera uppfyller ens önskningar :-) Himlen öppnade sig och det snöar fortfarande.


Jag minns ett hus jag såg för några år sedan på Hemnet som var till försäljning. Ägarna till huset hade dragit värmeslingor under alla gångar i trädgården och under sin garageuppfart! Just nu känns det som en genial idé, ingen snöskottning där inte. Jag älskar snö och gillar att skotta men jag är stenbock så jag vill kunna välja själv när det ska skottas :-) Ska jag vara ärlig så valde jag att inte skotta igår utan väntade till imorse och det straffade sig :-). Vis av erfarenhet så bokas det inte in möten på jobbet tidigt på morgonen, lite snömarginal måste man ha :-).


Första vintern i mitt hus och första snöskottningen minns jag väl. Jag var först ut av grannarna och skottade och skottade länge och väl. När jag var klar så kände jag mig väldigt nöjd och såg att jag var den enda som varit ute och skottat. Jag gav mig själv en sån där ”duktig”-stämpel. Jag gillar egentligen inte när folk sätter den stämpeln på sig själv. Men just då kunde jag inte låta bli. När jag varit inne en stund så tänkte, vad är det som låter? Jag kikade ut genom fönstret och såg att grannen på fem minuter skottat sin garageuppfart som är tre gånger större än min, med en traktor :-) Så kom Stenbocken snabbt ner på jorden och insåg att var och en sköter sitt på sitt eget vis :-)


Trevlig kväll alla!

Av Annelie Finnebäck - 28 januari 2010 07:39

Ja, jag är anti  vilket alla vänner som läst Kaspelix-Marias blogg vet :-). Jag är anti mot bloggar även om jag gästbloggat hos Kaspelix-Maria några gånger. Men alla kan ändra sig. Jag är inte gammal och jag vet inte hur klok jag är men jag vet att jag är Stenbock. Stenbockar är oftast envisa till sin natur men jordnära och någon man kan stötta sig emot när det blåser. Så nu har anti (läs Annelie, så ingen missuppfattar och upptar min eller någon annans tid i onödan) ändrat på sig. Här är min blogg...


Här i bloggen kommer jag att bland annat kunna ha en enkel dagbok för Tage och Virus valpar.

Varför har jag då varit emot bloggar. Jag lämnar det här med nätmobbare eftersom jag är Stenbock så rör sådana mig inte i ryggen och får heller ingen plats här. Som Stenbock funderar man länge och väl på saker om vi tänker på att ta oss an. Som det här med blogg, hur mycket ska man skriva, hur ofta ska man skriva, vad man skriva om…frågorna är många och djupa :-) Så nu efter många om och men så blev det en blogg.


Kaspelix-Maria och Yvonne ”Kronan” Kronstrands bloggar tillhör mina favoriter och jag kan säga på en gång, här finns det inga tonåringar som kan bjuda på goda skratt och inte kommer någon anka få åka porsche till himlen. Utan här blir det en jordnära vardag hos en Stenbock :-)


Vi lever i ett fritt samhälle så du som inte gillar min blogg. Det är ingen som dömt ut som samhällsstraff att du måste läsa den :-), tänk på det när pulsen ökar. Nej, som sagt en vardaglig blogg hos en Stenbock någonstans i Sverige. Eftersom jag som anti brukar läxa upp Kaspelix-Maria när det smugit sig in stavfel i hennes blogg så känner jag nu pressen att varje bokstav hamnar på rätt ställe. Ja, att tangentbordet sköter sig och inte gör fel. För det är väl tangentbordets fel? Jag har kopplat bloggen till Facebook och har just nu ingen aning om hur det funkar eller hur det ser, får kolla det ikväll. Blir det knasigt så är det inte Stenbockens fel utan tangentbordets :-)


Ta hand om er och njut av dagen!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards